joi, 30 mai 2013

Bucata de ciocolata

Ieri, dupa masa de pranz am primit o bucata de ciocolata. Primul meu gand a fost: “doar o bucatica?!?". Imediat am realizat ca mai mult nici nu aveam nevoie atunci. Asa ca am savurat bucatica mea de ciocolata ca pe o delicatesa, gandindu-ma ca daca ar fi mancat intreaga tableta nu as mai fi apreciat la fel de mult gustul. Apoi am zambit pentru ca mi-am dat seama cate lucruri pot sa iti treaca prin minte intr-o clipita. Cum un lucru aparent nesemnificativ iti inveseleste ziua. 

Mi-am amintit ca ceva asemanator mi s-a intamplat saptamana trecuta cand l-am gasit printre cumparaturi pe Millidge. Sotul meu l-a cumparat si a uitat sa imi spuna. Eu am fost bucuroasa ca l-am descoperit, el ca m-a facut fericita, si uite asa cu 5 lei ne-am bucurat amandoi. 
Valoarea unui lucru nu consta in cat ai platit pentru el, ci in cata bucurie sau ajutor aduce. Am observat ca oamenii, cu cat au mai multe lucruri materiale, cu atat tind sa le desconsidere. Vad asta atat la oamenii mari, cat si la copii. Copiii care au foarte multe jucarii, de multe ori, orice le-ai oferi parca nu mai este suficient. Se joaca 5 minute si arunca jucaria intr-un colt. Daca jucariile ar avea suflet, ar fi multa tristete in lumea lor. Pe de alta parte un copil care are putine, orice lucru marunt i-ai darui, il primeste ca pe o comoara. Iata ca de mici ne formam acest sentiment. Daca de mici suntem obisnuiti sa avem totul, pe masura ce vom creste vom considera ca ni se cuvine totul. Iar atunci cand nu vom reusi sa obtinem ceva, vom fi frustrati, fara sa acordam atentie la ceea ce conteaza cu adevarat.

Cand vrei totul, parca nu ai nimic. Lipsa bucuriei iti lasa sufletul gol. Iar asta conduce la depresii si alte probleme. Si cand incepi sa rezolvi problemele, vrei sa dispara toate odata. Cum acest lucru nu este posibil, tristetea se adanceste si unde se ajunge? La o alta problema. Toate isi au rostul lor, toate le poti avea, dar nu toate iti sunt necesare. Mirajul bogatiei sau a fericirii celorlalti poate sa fie ametitor, insa viata unuia nu se potriveste altuia. Fiecare are nevoie de lucruri diferite pentru a fi fericiti, dar pentru a le descoperi trebuie sa isi faca o analiza profunda. Grjile contidiene ne ocupa aproape tot timpul, dar sa ne facem timp ca sa ne cunoastem pe noi insine. Sa ne acordam importanta si sa ne privim propria viata, nu a altora. Doar asa vom descoperi care sunt lucrurile de care avem cu adevarat nevoie si doar asa vom putea face deosebirea dintre calitate si superficialitate.


Serviti va rog! Dar luati o singura bucata! Savurati fiecare zi ca pe o bucata de ciocolata!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu